sobota 4. února 2012

Plesová sezona hrůzy

    Nakonec jsem se rozhodla. Rozhodla jsem se jít. A tak jsme asi kolem půl deváté vyrazili. Já s rodiči a přítelem. Všichni patřičně upraveni a vyšňořeni. Šli jsme totiž na ples.
    Vím, byl to ples na malé vesnici, ale kde se píše, že nemůžeme jít na ples na vesnici upraveni? Že musíme jít v holínkách od hnoje, ze kterých ještě vykukuje sláma? Tak bych totiž nazvala plesovou róbu některých přítomných dam. Na mužském obleku se toho tolik zkazit nedá, i když.. Všichni chlapi měli kvádro a černé kalhoty, takže to bylo pro mně ok. Ale ty dámy, ty dámy... Ani vlastně nevím, kde mám začít...
    Můžete mi prozradit, kdo vám poradil vzít si na ples BÍLÉ kalhoty? Νemůžu si pomoct, mladá paní, ale ale to je děs. Víte, já myslím, že je k dostání mnoho šatů či sukní a topů ve všech cenových kategoriích. Ty kalhoty jsou v dnešní době tak trochu mimo mísu. Co jste měla měla nahoře netuším, protože mi dech vyrazily vaše BÍLÉ LETNÍ boty na PLATFORMĚ!!! Tak to prosím ne! Na ples nikdy! Platformy na ples prostě ne!
    Stejně jako pouzdrová sukně a halenka. Chápu, že jste již dámou v letech, ale tento model bych prosila také vynechat. Nejen, že vám na věku spíše přidává, než ubírá, ale tento velmi slušivý model bych doporučila spíš do kanceláře. Na ples rozhodně NE!
    Slečny a vám je při tanci zima? Ne? A proč teda máte na sobě tohle BOLERKO? (kabátek zakrývající malou část zad s dlouhými rukávy) Mě by to nevadilo, jen kdyby to nebylo z všude oblíbeného teplákového materiálu styl "hadr". Je vám zima, když sedíte na sále? Dobře, tam si v něm klidně seďte, ale pokud vyrazíte na parket, ponechte onu příšernost přehozenou přes židli.
    To mne přivádí k oblíbenému doplňku vás, dámy kolem padesátky. Je to nutný? Opravdu je vám taková zima, že musíte tančit ve svetru? Jo, že jste si ho zapomněla sundat. Partner promine a vy si ho okamžitě běžte sundat, alou!
    A vy slečno? Vy jste se před chvílí vrátila z teplých krajin? Ne? Tak proč máte na sobě proboha šaty z BATIKOVANÉ látky? To vám poradil kdo? Ty šaty samy o sobě jsou celkem pěkné, ale nechte si je radši, až pojedete v létě k moři.
    Vy jste se, milé dámy, zřejmě spletly v obutí. Vaše  SANDÁLKY, jak já říkám letním botkám bez podpatku na rovné podrážce, jsou k Vaší třičtvrteční společenské sukni a k vašim šatům opravdu nevhodné. Copak to nevidíte?
    Ne, to není možné. CO to je? To jsou lehké děvy z E55? Ne, to jsou jinak velmi přitažlivé mladé dámy oblečené v děsivých modelech. Slečno? Vy jste se asi zapomněla v šatně vyzou z KOZAČEK, že? A vaše kolegyně zřejmě také. A vy nevíte, že EXTRA MINI se na ples nehodí? Vám nevadí, že vám ze sukně při tanci leze PRDEL? Mě to tedy trochu pohoršuje. Jo a abych nezapomněla, dámy, příště ty síťované punčochy nechte doma a oblečte se do punčoch tělové barvy. Ty druhé si nechte, až budete v posteli svádět své manžele. Vězte, že to bude mít lepší efekt.
    Že vy a vy a vy máte špatně zvolenou barvu bot k vašim jinak krásným šatům a že támhle paní má u bot široký podpatek namísto úzkého je maličkost, ale co to vidím támhle?
    Prosím vás, vy jste se asi spletli, ne? Kam si myslíte, že jdete? Kde máte kvádra a společenské šaty? Dobře. Vy, pane, v černých džínách a černé košili můžete dovnitř, ale sedněte si na balkon, poprosím. Ovšem vaše paní v žádném případě nikam nepůjde. Ptáte se proč? Podívejte se kolem. Připadají vám khaki kraťasy, barevně pruhované punčocháče a kozačky jako vhodný společenský oděv? Mně teda ne. Váš kolega v modrých džínech je už na hranici snesitelnosti, stejně jako jeho paní v tričku, džínech a kozačkách. Víte, já vás nechápu. Proč sem vlastně lezete, když nemáte co na sebe?
    Jako nezlobte se na mě, ale všechno má své meze. Je mi jasné, že to byl vesnický ples a ne ples v opeře ve Vídni. Ale i tak. Dámy dbejte na své přednosti. Ples je jen jednou za rok, tak se ukažte v těch nejlepších modelech, co doma máte. A netvrďte mi, že je to o penězích. Není! Všude se dá sehnat správné oblečení v mnoha cenových kategoriích.
    Takže bych prosila, do příštího plesu přečíst, hrůzy darovat při nejbližší příležitosti kontejneru na oblečení a sehnat si šaty hodné této jedinečné příležitosti ve vaší cenové kategorii.
Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat